Pagi Yang Bersinar

Pagi Yang Bersinar

Ahad, 28 Jun 2009

Hari Sukan Tahunan SMK Tanah Putih 2009

Mari Bersukan

Berlangsung pada 28 Jun 2009 bersamaan hari Ahad di Stadium Darul Makmur, Pahang. Acara bermula pada jam 7.30 pagi dan berakhir jam 12.30 tengah hari. Upacara perbarisan dan menaikkan bendera serta bacaan ikrar oleh wakil pelajar dimulakan bagi memeriahkan Hari Sukan Tahunan ini dan seterusnya majlis dirasmikan oleh Dato' Seri Peter Cheah yang merupakan Pengerusi Lembaga Pengelola Sekolah SMK Tanah Putih.

Semua acara berjalan lancar dan meriah sekali dengan semangat kesukanan yang ada pada diri para pelajar. Guru-guru turut bersemangat memberi sokongan yang kuat bagi rumah sukan masing-masing. Walaupun dalam keadaan cuaca yang amat panas terik, para guru dan para pelajar tetap memberi kerjasama bagi melancarkan program ini. Acara yang diteruskan pada hari tersebut hanyalah acara balapan.

Penyampaian hadiah adalah dipenghujung program di mana para pelajar beramai-ramai berkumpul di atas padang. Perbarisan rumah sukan telah dimenangi oleh rumah kuning manakala, bagi perbarisan badan beruniform telah dimenangi oleh pasukan Kor Kadet Polis.

Kedudukan rumah sukan bagi tahun 2009 ialah:
1)Hijau
2)Biru
3)Merah
4)Kuning


1 ulasan:

  1. tahniah rumah hijau...boleh kekalkan kejohanan tahun depan?

    BalasPadam