Pagi Yang Bersinar

Pagi Yang Bersinar

Selasa, 2 Februari 2010

Fire-drill yang paling hebat...


En. Nazri telah memaklumkan kepada semua pelajar dan guru bahawa pada minggu ini akan diadakan latihan kebakaran, tetapi tidak diberitahu waktu sebenar. Tepat jam 11.10 pagi tadi loceng kecemasan dibunyikan dengan panjang, itu maknanya latihan kebakaran. Jadi, prosedurnya mengikut seperti yang dirancang iaitu pelajar berkumpul mengikut pelan yang telah diberikan pada setiap kelas. Sesi pengajaran dan pembelajaran terhenti serta merta ketika loceng kecemasan dibunyikan.

Suasana pagi tadi sangat riuh dengan suara para pelajar..biasa la kan kanak-kanak bawah umur. Tapi, kerjasama yang diberikan pelajar adalah memuaskan.

Para pelajar dikumpulkan di dewan serbaguna kemudian, mereka diberi penerangan dan demo secara ringkas tentang cara menggunakan alat pemadam api ketika berlaku kebakaran. Mana-mana pelajar yang ingin mencuba dalam demo ini diberi peluang tersebut. Pelajar sekolah kita ni ada bakat jadi ahli bomba sebenarnya. Anda saksikan sendiri, ramai yang nak mencuba. Ada beberapa orang pelajar ingin mencuba tapi tidak kesampaian, kesian dia... 'tak perlulah disebutkan namanya'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan